joi, 24 iulie 2014 |

Firme de curierat rapid



imagine preluata de pe willlukang.com

De cateva luni, trimiteam colete cu Otto Curier.

Raspundeau repede la apel, nu faceau o suta de fite cum ca trebuia sa ii anunt cu atat si atat timp inainte, se incadrau in ora maxima pe care le-o dadeam, daca venea din scurt, soferul ma suna sa ma intrebe daca sunt gata coletele, erau toti amabili si, foarte important cand ai colete mai mari de 1-2 kg si uneori si usor voluminoase, aveau tarife mici pt pachete maricele (pt un colet de vreo 8 kg si voluminos am platit pana in 35ron). De asemenea, pachetele au ajuns mereu rapid, la timp, poate chiar mai repede decat ma aseptam, si in stare buna.
Acum cateva zile, nu merge apelat numarul lor de telefon, intru pe site si aflu ca de la 14 iulie sunt redirectionata catre Cargus, cu care au incheiat un "parteneriat".

Asadar, despre Cargus.

Pe scurt, apelul efectuat la ei pentru ca asa ma redirectiona anuntul de pe site-ul Otto Curier a fost singura experienta cu ei. Mai departe le-am dat papucii.
Redau din memorie si subiectiv dialogul cu centralista:
(politeturi bla bla)
- Avand o relatie buna cu cei de Otto Curier, apelez la dvs pentru a trimite un pachet, vad ca ma redirectioneaza la dvs.
- Da, spuneti-mi detaliile despre pachet.
(incep ca de unde, catre unde, ca e colet bla bla)
- Auziti, inainte sa intru in detalii, stati putin, as vrea sa imi spuneti ce tarife aveti, ca sa stiu daca e cazul sa...
- Pai ce fel de contract aveati la Otto?
- Nu aveam, sunt persoana fizica,  v-am spus.
- Spuneti-mi detaliile despre pachet (si o ia de la cap si pe repede-roboteste cu intrebarile, incerc sa zic hai sa ii raspund). Ce contine pachetul?
- Aaa, ihm (m-am blocat jumate ca incercam sa revizuiesc lista obiectelor din pachet, jumate ca nu stiam de ce ma intreaba, nu mi se mai intamplase la cele 50 de pachete trimise cu diversi curieri in ultimul an)
- Deci ce e in el?
- Trebuie sa va raspund cu detalii sau generic, ce tip de produse sunt? (erau si multe si unele sigur necesitau explicatii ce is alea etc)
- Hm (si pufaie zambind arogant, stiti sunetul), paaai, daca nu ne spuneti tot ce e in el acum cu lista completa mie, o sa vada cel care verifica cand vine la dvs (cu intonatie de "sac, deja te-am prins")
- Poftim? Cum, cine verifica?
- Pai da, cand vine o persoana de la noi, verifica continutul coletului si vede daca nu corespunde cu lista pe care mi-ati dat-o mie.
- Adica nu astept cu coletul sigilat? (asta era prima intrebare a TUTUROR curierilor intalniti: "e coletul gata, impachetat, tot?". Pana la Cargus mi-a fost)
- Nu, ca tre sa verifice.
- Doamna, adica eu astept cu ele desfacute, vine, se uita, confrunta lista, si apoi ma apuc de impachetat?
- Da! Asa se procedeaza.
- Pai si eu daca am 5 colete cu multe obiecte stau cu scotchul in mana sa ambalez in hartie pe masura ce se uita el? Va dati seama cat ne ia, plus ca am si un copil mic si...
- Asa se face.
- Bun, pai atunci multumesc, dar o sa caut o alta firma, nu pot asa.
(e, aci nu mai stiu ce mi-a raspuns doamna, o fraza politicoasa, dar apasata, pe stilul "faci cum vrei")
Need to say more? Da, ca mi se pare o incalcare a intimitatii mele, ca pana si la posta scriu "haine", nu las postarita sa pipaie chilotii pe care ii trimit lu' mamaie, ca numai rapid nu mi se mai pare curierul, cel putin in partea in care tre sa interactionez eu cu el si ca oricum imi amintesc ca am parlamntat nitel si pe tema faptului ca era 18:00 fara cateva minute cand am initiat apelul si e prelua comenzi cu ridicare in ziua respectiva doar pana in 18:00 si nu stie daca mai vine cineva dupa el in seara respectiva. Bun si a doua zi, asta e. Doar ca aparent nu bun.

Solutia de avarie a fost Urgent Curier.

Mai apelasem la ei cand nu imi era la indemana numarul celor de la Otto, inainte sa ma conving ca sunt foarte ok acestia, deci ocazional.
Pe plus:
Tarife destul de mici, la fel, mai ales la pachetele mai mari.
Ajung la timp, in stare buna.
Pe minus:
Iti cer minim 2 ore in avans, dar de fapt te cam indeamna/ trag de tine sa ii astepti vreo 2 ore jumate (si cand s-a intamplat sa ajunga dupa aproape 3 ore si sa le spun ca nu mai are cine le da pachetul, au trantit-o frumos cu "si nu mai puteati sa stati la adresa 10 minute?" Asta dupa ce te-ai dat peste cap sa le faci favoarea sa ii astepti 40-45 min peste timpul pe care il comunicasesi la inceputul convorbirii cu centralista. Si nu, nu vorbesc despre perioade cum este Ajunul Craciunului, cand ei sunt suprasolicitati si traficul un haos, ci o zi normala)
Se fumeaza in masinile lor (stiu cum e cu fumatul, nu am nimic cu fumatorii, doar ca parca nu oricum, oriunde), se scrumeaza pe acolo, desi pe scaunul alaturat mai e cate un plic cu "documente" in tranzit (al unui client ma refer). Mi se pare ca te poti da jos din masina, ca oricum stai macar 5min sa completezi toate cele.
Se intampla sa nu aiba sa iti dea marunt (aka bacnote de 1 ron) sa iti dea rost cei 1/5-2.5 ron


Clasicii Fan Curier:

Pe plus:
Seriosi
Pachetele ajung la timp, in stare buna.
Pe minus:
Sunt destul de solicitati probabil, cert este ca si lor le trebuie marja de minim 2-3 ore sa ajunga la tine (chit ca stai la 5-6 minute cu masina de 1 dintre sediile lor).
Cu ei mi se pare cel mai dificil sa aproximez in cat timp ar ajunge la mine, tre sa fii efectiv "pe faza, ca vine curierul".
Tarifele nu sunt cele mai mici.


Nemo express:

Am avut doar cateva experiente cu ei, foarte similare cu cei de la Fan Curier, daca nu chiar mai bune.

TNT:

Mi-au lasat o impresie extrem de buna atunci cand am fost eu destinatarul sau cand am trimis colete cuiva care avea contract cu ei si trebuia doar sa le inmanez foaia printata si pachetul.
Cand a trebuit sa trimit insa ceva miiiic mic si le-am spus ca nu am contract cu ei, au uitat sa ma roage sa ma asez inainte sa imi comunice tariful (era peste 28 ron pt un pliculet de 100 si ceva de grame).

Sprint Curier:

Am trimis cu ei 1 data sau de 2 ori. Am facut comanda pe site, ca altfel nu am reusit, am trecut un interval orar, au venit vreo 2-3 ore dupa acel interval orar, au bocanit la usa (nu telefon inainte, nu nimic), n-au inteles ce era gresit in asta, ba chiar au avut o atitudine oarecum enervanta. Ulterior, mi-a comunicat si destinatarul, care era, circumstantial, intr-o relatie constanta cu ei, ca nu sunt cei mai seriosi, intr-adevar.


A se lua in considerare ca vorbesc despre experiente din Bucuresti, cu destinatari in diverse colturi ale tari.


am veni, am vidi, v-am dici!











2 comentarii:

Damas spunea...

Nu am o asa experienta cu firmele de curierat, dar sunt de acord cu parerea despre urgent curier. De fapt eu am avut o experienta mult mai rea. In ultima luna doua colege au ajuns in oras,Braila , sa zicem azi dimineata si au fost livrate la trei zile dupa. In plus nu este decat un singur numar de contact la Bucuresti si esti pus pe asteptare cam 10min, sambata nu au raspuns. Pentru mine a fosr de ajuns,sunt si alte firme.

Damas spunea...

Nu am o asa experienta cu firmele de curierat, dar sunt de acord cu parerea despre urgent curier. De fapt eu am avut o experienta mult mai rea. In ultima luna doua colege au ajuns in oras,Braila , sa zicem azi dimineata si au fost livrate la trei zile dupa. In plus nu este decat un singur numar de contact la Bucuresti si esti pus pe asteptare cam 10min, sambata nu au raspuns. Pentru mine a fosr de ajuns,sunt si alte firme.

Trimiteți un comentariu